

James Kynge is al negentien jaar als journalist in Azië werkzaam. Tot voor kort was hij bureauchef van de Financial Times in Peking.
Meer over James KyngeChina zet de wereld op z'n kop
Paperback Nederlands 2006 1e druk 9789078230014Samenvatting
China is de werkplaats van de wereld geworden. De economische groei van dit land lijkt niet te stuiten. Enkele jaren geleden speelde China nauwelijks een rol van betekenis in de wereldeconomie, nu produceert het land 70 procent van alle kopieermachines, 55 procent van de DVD-spelers, 30 procent van de pc's, 25 procent van de tv's, om maar een fractie van de producten te noemen die China exporteert.
De komende jaren zal iedereen te maken krijgen met de gevolgen voor de werkgelegenheid, de producten die we kopen, de prijs van olie, het machtsevenwicht in de wereld en de concurrentiekracht van westerse bedrijven. De ongekende Chinese vraag naar grondstoffen, energie en voedsel brengt enorme veranderingen teweeg in de wereldhandel, de kapitaalstromen en de internationale politiek. De gevolgen van de kleinste hapering in China's onstuimige modernisering zullen over de hele wereld gevoeld worden.
James Kynge toont alle aspecten van booming China: niet alleen het economische succesverhaal, maar ook de milieuvervuiling, het zwakke financiële systeem, de wankele overheidsinstanties en de groeiende kloof tussen arm en rijk. 'China zet de wereld op z'n kop' is onontbeerlijk voor iedereen die wil weten hoe onze wereld er over twintig jaar zal uitzien.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over James Kynge
Inhoudsopgave
China zet de wereld op z'n kop
Noten
Bibliografie
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan