Lees verder



Prof. dr. Marc Buelens doceert management aan de Universiteit Gent en aan Vlerick Leuven Gent Management School. Daarnaast is hij is partner van de Vlerick Leuven Gent Managementschool en schrijft hij wekelijks een columnt bij 'Trends'. Zijn vakgebied is organisatiekunde en managementgedrag.
Meer over de auteursGrootmeester in Management
Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789077432259Samenvatting
Management is overal. Maar niet overal is dit nodig. We verwachten van bedrijven, ziekenhuizen, scholen en overheidsdiensten dat ze 'werken', dat ze kwaliteitsvolle producten en diensten leveren. En deze garantie leveren is het werk van management. Het aantal managers in organisaties is pijlsnel gestegen. Een eeuw geleden was slechts 1% van de werknemers manager, nu schat men dit aantal op bijna 20%.
Maar goed management is niet vanzelfsprekend. Meer dan ooit is het een kunst, een gave. Tegelijk is het een belangrijke wetenschap. Grootmeester in Management helpt u uw inzichten te toetsen aan de klassieke én meest moderne inzichten terzake. Met behulp van de 'resultatendriehoek' krijgt u een degelijk en betrouwbaar zicht op prestaties, strategie, taakstelling, organisatie en mensen. Elk hoofdstuk wordt afgerond met inzichten voor de manager in de praktijk.
'Grootmeester in Management' scheidt het kaf van het koren in management. Wat zeggen economen? Welke studies zijn baanbrekend? Wat tracht men u op de mouw te spelden? En zijn alle managementmodes over een kam te scheren?
Kortom dit boek helpt u de stap te zetten naar het grootmeesterniveau.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Marc Buelens
Over Annick van Rossem
Inhoudsopgave
2. De resultatendriehoek
3. Beslissen over taakstellingen: denken als een strateeg
4. Denken als een organisatiedeskundige
5. Waarom lopen er hier mensen rond?
6. Tijd voor resultaat
7. Innovatie
8. Managementconcepten 'te koop'
Eindnoten
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan