Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 90% korting

Jos Burgers over zeven stappen naar klantgerichtheid (Management Topics)

In zeven stappen naar klantgerichtheid

Luisterboek Nederlands 2008 1e druk 9789077387955
Voormalig top 100Totaal 59 dagen
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 90% korting

Samenvatting

Klanten zijn de bron van het bestaan van elke organisatie. Het is daarom niet meer dan normaal dat organisaties klantvriendelijk zijn. Inderdaad, niet meer dan normaal, dus niet genoeg. Wie er zeker van wil zijn dat zijn inkomstenbron niet opdroogt, moet klantgericht zijn. En klantgerichtheid is heel iets anders dan klantvriendelijkheid.

Bij klantgerichtheid draait het erom de klant niet te geven wat hij vraagt maar wat hij nodig heeft. Dat zijn meestal twee zeer verschillende dingen. Een kapper bijvoorbeeld 'doet' helemaal niet in knippen, maar in zelfvertrouwen. Dat knippen doet hij er gewoon bij. Het is natuurlijk wel belangrijk dat zijn medewerkers dat ook weten.

In deze aflevering van Management Topics kunt u horen wat klantgerichtheid is en vooral ook niet is, waarom u klantgericht zou willen werken en hoe u uw organisatie klantgericht maakt. Jos Burgers ontwierp hiervoor zeven stappen die uitgebreid aan bod komen. De tekst wordt geflankeerd door drie columns die door Jos Burgers zelf zijn ingesproken.

De audio en tekst zijn ook als download leverbaar.
Deze management topic is onderdeel van de Serie Management Topics en verschijnt 10 keer per jaar.

Specificaties

ISBN13:9789077387955
Taal:Nederlands
Bindwijze:luisterboek
Aantal pagina's:60
Druk:1
Verschijningsdatum:17-3-2008
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (1)

interview
Jos Burgers: ‘Klantgerichtheid zou kernwaarde nummer 1 moeten zijn’
Hans van der Klis 8 april 2008 In zeven stappen naar klantgerichtheid, een aflevering uit de audioreeks Management Topics, breekt marketingadviseur Jos Burgers een lans voor meer aandacht voor klantgerichtheid. ‘Het lijkt een eenvoudig uitgangspunt, maar dat is het niet’, zegt hij. ‘Ik heb er jaren over gedaan voordat ik de vertaalslag had gemaakt van theorie naar praktijk en ik het op een eenvoudige manier kon uitleggen.’

Over Jos Burgers

Jos Burgers (1951) is auteur van managementboeken en veelgevraagd spreker over onderwerpen als strategie, marketing, sales en klantgerichtheid. Na een universitaire studie Bedrijfseconomie met als specialisatie Marketing Management was Jos ruim tien jaar hogeschooldocent marketing. Na die periode adviseerde hij gedurende een tiental jaren organisaties van uiteenlopende aard en omvang op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid. Tegenwoordig richt Jos zich volledig op het schrijven van boeken en het geven van presentaties. Met meer dan honderd presentaties per jaar is hij een veelgevraagd spreker. Zijn boeken vormen daarvoor de basis. Jos houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders naar hun werk en hun dagelijkse praktijk kijken. Humor is daarbij een belangrijk wapen, evenals het gebruik van praktijkvoorbeelden. Jos Burgers is auteur van bestsellers als Klanten zijn eigenlijk nét mensen!, Hondenbrokken, Geef nooit Korting!, Gek op Gaten, De Wet van Snuf, Eén fan per dag en Wacht niet op de wind, ga roeien! Zes van zijn titels zijn uitgeroepen tot het bestverkochte managementboek van een jaar. Van Jos’ complete oeuvre zijn meer dan 300.000 exemplaren verkocht.

Andere boeken door Jos Burgers

Inhoudsopgave

1. Inleiding
2. Boren en gaten
3. Waar doet u in?
4. Klantgerichtheid meten
5. Misverstanden rond klantgerichtheid
6. Lastpakken
7. Waarom klantgericht werken?
8. In zeven stappen naar een klantgerichte organisatie
9. Klantgerichtheid in vogelvlucht
10. De gelukkige klant
11. Afsluiting

Speelduur ± 77 minuten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Jos Burgers over zeven stappen naar klantgerichtheid (Management Topics)