Lees verder
Handboek voor de heerser: China's grootste keizer over succesvol leiderschap
Gebonden Nederlands 2017 1e druk 9789029514361Samenvatting
Tips voor directiekamer en slagveld
Tang Taizong (598-649 na Christus) was onbetwist de grootste keizer in de Chinese geschiedenis. Toen hij de Tang-dynastie stichtte was Taizong slechts achtentwintig jaar oud. Hij zou de nazaten van de Hunnen verslaan, een vereenvoudigde wetgeving doorvoeren, de zijderoute openen voor handel en een gouden eeuw van kosmo¬politische cultuur creëren. Zijn dynastie zou driehonderd jaar standhouden.
In dit boek komen de kernaspecten van leiderschap aan de orde: het evalueren van mensen en het beoordelen van talent, de competitie met je rivalen, het omgaan met groeiende macht en invloed, het vergroten van je organisatie en het vormgeven van je nalatenschap.
'Een juweel. Je wordt opgetild en geïnspireerd door de elegante eenvoud van Handboek voor de heerser.' – Jon Huntsman, Amerikaanse presidentskandidaat 2012 en voormalig ambassadeur van China.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
I: Gesprekken tussen Tang Taizong en zijn ministers
1. Over het keizerschap
2. Over menselijk kapitaal
3. Over moraal en talent
4. Over management
5. Over kritiek
6. Over deugden
7. Over de kunst van het oorlogvoeren
8. Over misdaad en straf
9. Over zuinigheid
10. Over de opkomst en ondergang van een keizerrijk
11. Over ouderschap en de opvoeding van de volgende generatie
12. Over voortleven in de herinnering
II: Het opmerkelijke leven van Tang Taizong
Nawoord van de auteur
Dynastieën in de Chinese geschiedenis
Dankwoord
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan