

Saskia Belleman is rechtbank- en juridisch verslaggever voor De Telegraaf. Ze is regelmatig te gast in talkshows om rechtszaken te duiden en van commentaar te voorzien.
Meer over Saskia BellemanZij is van mij
Hoe kan het dat vrouwenmoord zo wordt onderschat in Nederland?
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789026370229Samenvatting
Elke acht tot tien dagen wordt er een vrouw gedood door haar man, vriend of ex-partner. Vrouwenmoord komt in Nederland aanzienlijk vaker voor dan in de landen om ons heen en toch lijkt er nauwelijks iets te veranderen.
Hoe kan het dat vrouwenmoord zo wordt onderschat in Nederland? Waarom gaat het juist in ons land zo vaak mis achter de voordeur? Waarom kunnen sommige mannen niet accepteren dat een vrouw een punt zet achter de relatie? Waarom komt hulp vaak te laat? En welke lessen kunnen we trekken uit hoe het in het buitenland gaat?
Saskia Belleman heeft onderzocht of en hoe het beter kan. In gesprekken met slachtoffers, nabestaanden, plegers, de politie, het OM, strafrechtadvocaten en wetenschappers gaat de rechtbankverslaggever van De Telegraaf op zoek naar antwoorden.
Trefwoorden
Specificaties
Thema classificatie
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Inleiding 13
1 Kroniek van een aangekondigde dood 19
2 Zonder mij niemand anders 35
3 Leven met een kogel in het hoofd 53
4 Het beest in mij 71
5 Welke man slaat nou zijn vrouw? 89
6 Komt een vrouw bij de politie 111
7 Het einde van de lijn: het Openbaar Ministerie 133
8 Vrouwenrechten zijn de kanarie in de kolenmijn 153
9 Femicide is niet sexy 189
Nawoord 227
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan