Winst op Internet
Strategische adviezen voor online zakendoen
Paperback Nederlands 1998 9789025423872Samenvatting
Dit boek is een manifest voor een nieuwe generatie concurrenten die de vruchten wil plukken van de on-line economie. 'Winst op Internet' laat zien waar de echte waarde te vinden is op het Internet en andere netwerken. De auteurs bieden strategische gereedschappen om te kunnen bepalen hoeveel een onderneming moet investeren om een succesvolle virtuele gemeenschap op te bouwen. De opkomst van de virtuele gemeenschap en on-line netwerken in de afgelopen jaren, heeft geleid tot een machtsverschuiving. De macht is verschoven naar de producenten van goederen en diensten naar de consumenten die ze aanschaffen. Ondernemingen die begrijpen hoe ze de commerciële kracht van de consumenten in hun voordeel kunnen aanwenden zullen erin slagen loyale klanten voor zich te winnen. Hagel en Armstrong beschrijven voorbeelden uit de praktijk en distilleren hieruit scenario's en lessen voor het creëren van waarde voor consumenten, alsmede de benodigde concurrentievoordelen die van belang zijn om de race in de virtuele gemeenschap vol te houden.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1 Wie snel is wint de race
2 De markt omkeren: hoe klanten machtiger worden
3 De nieuwe economie van virtuele gemeenschappen
4 Een blik op de toekomst
Deel 2 Een virtuele gemeenschap opbouwen
5 Welke ingang moet u nemen
6 De fundering leggen
7 De hand van de tuinman
8 De gemeenschap toerusten
Deel 3 Gemeenschapszin als economisch principe
9 Herbezinning op functiemanagement
10 De nieuwe vorm van markten en organisaties
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan