Storytelling for Giantseekers
A Guide to Creative Nonprofit Fundraising
Paperback Engels 2009 1e druk 9780470381229Samenvatting
'Storytelling for Giantseekers' is een communicatieboek voor fondsenwervers. In de tweede editie van deze bestseller vindt u alle hulpmiddelen en informatie die u nodig hebt om een pakkende samenvatting, een goed verhaal, of een goede brief te schrijven. De auteur neemt u mee door alle fasen van een fondsaanvraag, en biedt tips voor effectieve communicatie hieromtrent.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Foreword
Preface
Acknowledgments
The Author
Introduction: Why Storytelling?
1. First Steps: Getting Ready for Grantseeking
2. Research and Relationships: Finding and Cultivating Your Audience
3. The Short Story: Writing Letters of Inquiry
4. The Proposal Narrative: Introducing the Characters and the Place
5. The Need or Problem: Building Tension and Conflict into Your Story
6. Goals, Objectives, and Methods: Making Changes by Addressing the Problem
7. Evaluation and Future Funding: Writing the Epilogue and Planning for a Sequel
8. The Budget: Translating Your Story from Words to Numbers
9. The Summary, Titles, and Headings: Preparing Your Marketing Copy
10. Packaging: Publishing Your Proposal Story
11. Site Visits and Beyond: Interacting with Funders
12. Beyond Grants: Applying the Storytelling Method
Afterword
Appendix: The Final Manuscript: Two Letter Proposal Samples
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan