Corpocracy
How CEOs and the Business Roundtable Hijacked the World's Greatest Wealth Machine - And How to Get It Back
Gebonden Engels 2007 1e druk 9780470145098Samenvatting
De controle van shareholders over grote bedrijven is zorgwekkend zwak en hun ongebreidelde jacht op winst vraagt zijn tol van het milieu en de maatschappij. In 'Corpocracy', openbaart advocaat, ondernemingskapitalist en de aandeelhouder Robert Monks hoe de bedrijven hun macht misbruiken en wat mensen moeten doen om hen te beteugelen.
In een duidelijke en zorgvuldige analyse, schetst Monks een plan om de concurrerende belangen van bedrijven en de maatschappij in overeenstemming te brengen door nadenkend aandeelhoudersschap.
Trefwoorden
corporate governance corpocracy aandeelhoudersactivisme macht verantwoording duurzaamheid milieu CEO-macht klimaatverandering corporate citizenship aandeelhoudersdemocratie executive compensation maatschappij kapitalisme fossil fuels corporate accountability jaarlijkse aandeelhoudersvergadering corporate ethics economie corporate power board of directors SEC democratische controle corporate social responsibility oliesector business ethics aandeelhoudersresoluties corporate reform politieke invloed transparantie
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Preface
Definition
1 An Audience with the Emperor
2 Economics Ascendant
3 The Godfather
4 The Business Roundtable
5 Inside the Kleptocracy
6 House Take
7 Efficiences 'R' Us
8 Return of the Blob
9 The Great and the Good
10 Still, I Dare to Dream.
Summary
Appendix
Conclusion
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan