OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2247821

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 5 van 171 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    22 december 2021
    Rudy Kor
    5-7 minuten leestijd
    Math de Vaan schreef ‘Machiavelli op de werkvloer’. Het boek is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in het spel van macht en invloed op de werkvloer. Volgens De Vaan komt het politieke spel in elke organisatie voor, en bovendien op elk moment van de dag. Iedereen doet er in meerdere of mindere mate aan mee. 
    recensie
    Algemeen management
    16 december 2021
    Rudy Kor
    5-7 minuten leestijd
    Het is geen geringe ambitie om geschiedenis te schrijven terwijl deze zich nog voltrekt. Toch zijn volgens mij de auteurs van De Machine geslaagd in deze opgave. Een degelijk onderbouwd boek met mooie onthullingen en doorkijkjes in het functioneren van één van Nederland grootste ICT-bedrijven: Booking.com
    recensie
    Psychologie
    9 december 2021
    Rudy Kor
    3-5 minuten leestijd
    ‘De rede zou bij alles wat we denken en doen onze leidraad moeten zijn ….. het publieke debat (wordt) overvoerd met nepnieuws, charlatanerie, complottheorieën en post-waarheid- retoriek.’ Dat is de opening van Harvard-hoogleraar Steven Pinkers stevige boek Rationaliteit.
    recensie
    Organisatiekunde
    29 november 2021
    Rudy Kor
    4-6 minuten leestijd
    De kortste mogelijke weergave van de kernboodschap van Green On zit in de (uitleg van de) titel: Green On verwijst naar het lampje dat op groen springt als de klep opengaat tijdens een parachutesprong. Wat ik begrijp als: begin morgen met werk anders te organiseren, met de omslag van functiegericht naar rolgericht werken.
    recensie
    Marketing
    19 november 2021
    Rudy Kor
    4-5 minuten leestijd
    Jean-Pierre Thomassen en Dennis Opstal richten zich inTopservice voor veeleisende klanten – De zes principes van uitzonderlijke klantbeleving op de mensen die werkzaam zijn in organisaties waar topservice van elke medewerker, op elk moment gevraagd, verwacht en geëist wordt.
    recensie
    Leiderschap
    11 november 2021
    Rudy Kor
    3-5 minuten leestijd
    De verhalen van Olivier B. Bommel, of OBB, zijn tijdloos, al is zijn taalgebruik hier en daar wat archaïsch. Volgens Rolf Mulder, werkzaam als directeur-bestuurder van een school en auteur van diverse boeken over leidinggeven, valt er van OBB best wat te leren over leiderschap. En na lezing van zijn boek geef ik Mulder gelijk.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    4 november 2021
    Rudy Kor
    4-6 minuten leestijd
    Van de vorige versies van Invloed zijn tot nu toe ruim vijf miljoen exemplaren verkocht. Voor deze nieuwe editie van het boek heeft Cialdini een zevende principe toegevoegd: ‘Eenheid: het ‘wij’ is het gedeelde ‘ik’. 
    recensie
    Projectmanagement
    25 oktober 2021
    Rudy Kor
    3-4 minuten leestijd
    Volgens Ed Schouten zijn de theorieën uit zijn boek direct toepasbaar, ‘of je nu projectleider, projectmanager, product owner, scrum master, opdrachtgever, projectondersteuner of programmamanager bent’. Het vierhonderd pagina’s tellende boek bestaat uit vier delen die worden voorafgegaan door twee korte inleidende hoofdstukken. 
    recensie
    Algemeen management
    12 oktober 2021
    Rudy Kor
    4-5 minuten leestijd
    Als veranderaar en ‘dwarsligger’ helpt Kim Spinder organisaties op verschillende manieren om zich klaar te maken voor de toekomst. Op haar website zegt ze dat je het meeste leert door te doen. Haar boek Eerste hulp bij hybride werken is daar een goed voorbeeld van.
    recensie
    Algemeen management
    28 september 2021
    Rudy Kor
    4-6 minuten leestijd
    Als als brandmanager bij Procter & Gamble stortte Kaufman zich op de zelfstudie van ‘businessconcepten’ c.q. van bedrijfskundige onderwerpen. De aantekeningen die hij maakte van de boeken die hij las en de sites die hij bezocht, resulteerden in een website en aansluitend in 2010 het boek The personal MBA. 
    recensie
    Advisering
    13 september 2021
    Rudy Kor
    5-7 minuten leestijd
    Toen ik Het Groot Interventieboek uit de enveloppe van Managementboek haalde was mijn eerste reactie: ‘Wat een pil!' Het heeft namelijk vierhonderd bladzijden. De tweede reactie was: ‘wat mooi en overzichtelijk opgemaakt!' 
    recensie
    Coaching en trainen
    9 september 2021
    Rudy Kor
    3-5 minuten leestijd
    Toen wij (mijn collega Marianne Donker & ik) lazen dat Professor Erik de Haan een boek had geschreven met de intrigerende titel Wat werkt in coaching? waren we benieuwd naar het antwoord.
    recensie
    Organisatiekunde
    12 augustus 2021
    Rudy Kor
    4-6 minuten leestijd
    Volgens de redacteuren richt de Canon van leren & ontwikkelen zich op iedereen (van onderwijskundige tot manager) die interesse heeft ‘in leren in en om organisaties in de meest brede zin van het woord' en die meer wil weten over de achtergrond van een concept en wat je er wel en niet mee kunt.
    recensie
    Leiderschap
    3 augustus 2021
    Rudy Kor
    3-4 minuten leestijd
    De kern van De manager als koorddanser van Heidy Peperkamp is een verzameling van 25 verhalen van leidinggevenden uit diverse managementlagen uit diverse organisaties. Met deze praktijkverhalen wil ze de lezer laten zien dat alle leidinggevenden dilemma's ervaren.
    recensie
    Algemeen management
    5 juli 2021
    Rudy Kor
    5-8 minuten leestijd
    Hans van der Loo (adviseur en auteur van boeken als Kus de visie wakker en Waar haal je de energie vandaan?) was bezig met onderzoek voor een boek over teams, toen zijn aandacht werd getrokken door de ontwikkeling van het coronavaccin. Hij vond dat boeiend genoeg om er een apart boek over te schrijven: De race om het coronavaccin.
    recensie
    Verandermanagement
    23 juni 2021
    Rudy Kor
    4-6 minuten leestijd
    Martin Lindstrom heeft met Hoe komen ze erop? een vermakelijk boek geschreven. Veel praktijkvoorbeelden die laten zien dat het gezonde verstand in veel organisaties is verdwenen, zonder dat medewerkers het zelf in de gaten hadden.
    recensie
    Psychologie
    14 juni 2021
    Rudy Kor
    4-6 minuten leestijd
    Ik had het boek besteld omdat ik benieuwd was naar de nieuwe ideeën van Kahneman c.s. van wie ik al eerder met veel plezier boeken had gelezen. De titel RUIS was niet echt uitnodigend, de subtitel daarentegen weer wel: ‘waarom we zo vaak verkeerde beslissingen nemen en hoe we dat kunnen voorkomen’.
    recensie
    Projectmanagement
    3 juni 2021
    Rudy Kor
    4-5 minuten leestijd
    Niels Van Loon heeft in Essentie van programmamanagement voor opdrachtgevers zijn ervaringen met het managen van programma's vastgelegd. In 19 korte hoofdstukken beschrijft hij, bijna in spreektaal, wat volgens hem nodig is om een programma tot een goed einde te brengen.
    recensie
    Verandermanagement
    2 juni 2021
    Rudy Kor
    4-6 minuten leestijd
    Patronen van Danielle Braun heeft zo'n 250 bladzijden en acht hoofdstukken. Daarin krijg je antwoord op vragen over patronen: wat zijn het, hoe herken je ze, hoe leg je ze vast, hoe communiceren erover, hoe kun je ze veranderen, hoe zijn ze te bestendigen en wat zijn veelvoorkomende patronen in organisaties?
    recensie
    Advisering
    21 mei 2021
    Rudy Kor
    4-6 minuten leestijd
    Eric Mooijman begint zijn boek De complete consultant met een overzicht van ontwikkelingen in het consultingvak, en een voorspelling: het einde van bestaande ‘consulting-competencyframeworks'. De kern van het boek is Mooijmans (10 jaar KPMG Consulting, en nu 20 jaar zelfstandig adviseur) model voor de Complete Consultant.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden