OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Strategisch management

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Strategisch management

    Hier vindt u artikelen rond boeken over organisatiestrategie. Van Business Model Canvas en HPO tot scenarioplanning. Voor wie met de toekomst van organisaties bezig is.
    Pagina 42 van 1.421 resultaten
    opinie
    Mens en maatschappij
    24 december 2015
    Martijn Leijten
    3-4 minuten leestijd
    In deze rubriek analyseren bestuurskundigen van de TU Delft patronen en wetmatigheden waar veel managementboeken soms aan voorbij gaan of voor vanzelfsprekend aannemen. In deze aflevering legt Martijn Leijten uit wat de gevaren zijn van gemiddelden.
    recensie
    Strategisch management
    22 december 2015
    Sjors van Leeuwen
    7-9 minuten leestijd
    Over Steve Jobs (Apple), Bill Gates (Microsoft) en Andy Grove (Intel) is al veel geschreven. Denk aan de vele biografieën en bedrijfspublicaties die de afgelopen jaren zijn verschenen over dit illustere drietal. En nu is er Vooruitkijken en terugredeneren.
    recensie
    Advisering
    16 december 2015
    Nico Jong
    Adviseurs vervullen een nuttige economische functie. Zij dragen goede voorbeelden over tussen organisaties en leveren zo een bijdrage aan die organisaties, maar ook aan de maatschappij. Het adviesvak is relatief jong en ontstaan in de industriële samenleving, maar moet zichzelf opnieuw uitvinden nu we in de informatiesamenleving zijn beland.
    nieuws
    Strategisch management
    24 november 2015
    Pierre Pieterse
    Deze award is zonder meer een prestigieuze bekroning. En dan niet alleen omdat het wordt beschouwd als de Oscar in management maar ook omdat de concurrentie weer bijzonder zwaar was. Medegenomineerden waren dit jaar onder andere ‘thoughtleaders’​ als Michael Porter en Martin Reeves.
    recensie
    Advisering
    24 november 2015
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    De wereld verandert en dat betekent dat adviesbureaus en consultants moeten mee veranderen. Maar hoe? Ard-Pieter de Man, Marguerithe de Man en Annemieke Stoppelenburg geven aangrijpingspunten in hun boek Nieuwe businessmodellen in consulting: changing the game.
    interview
    Strategisch management
    23 november 2015
    Ronald Buitenhuis
    4-6 minuten leestijd
    In rap tempo worden sectoren op hun kop gezet door nieuwkomers in de markt. En het is volgens Yousri Mandour, co-auteur van Zo vernieuw je je businessmodel, een illusie te veronderstellen dat het ‘aan jouw sector voorbij zal gaan’. Maar de toekomst is niet alleen aan nieuwkomers. ‘De gevestigde orde kan overleven, mits ze bereid zijn hun attitude te veranderen.’
    interview
    Marketing
    23 november 2015
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Wat is het geheim van Silicon Valley? En kun je de dadendrang van dit Amerikaanse innovatiewalhalla ook vertalen naar de Europese situatie? Steven Van Belleghem nam twee jaar geleden voor het eerst twintig ondernemers en managers mee op studiereis naar Silicon Valley en kwam met een tastbaar resultaat terug.
    recensie
    Advisering
    19 november 2015
    Pierre Spaninks
    3-4 minuten leestijd
    Voor hun boek Nieuwe business modellen in consulting: Changing the Game onderzochten Ard-Pieter de Man, Marguerithe de Man en Annemieke Stoppelenburg nieuwe praktijken en verdienmodellen in het adviesvak. Het laat zien welke mogelijkheden IT en big data bieden, en hoe er zich mede daardoor nieuwe samenwerkingsvormen ontwikkelen tussen consultants en klanten.
    interview
    Advisering
    16 november 2015
    Pierre Spaninks
    5-7 minuten leestijd
    Kennis is breder beschikbaar dan ooit, en kenniswerk automatiseert in rap tempo. Dat zet druk op het vak van de consultant. Vertrouwde namen uit de adviesindustrie verdwijnen, game changers komen op. Deze ontwikkeling biedt echter ook nieuwe mogelijkheden. Daarover gaat Nieuwe business modellen in consulting: Changing the Game van Ard-Pieter de Man, Marguerithe de Man (geen familie) en Annemieke Stoppelenburg.
    nieuws
    IT-management / ICT
    12 november 2015
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Sjakie in de Chocoladefabriek. Zo voelden de auteurs van The Spirit of the Valley zich. Ondernemende Sjakies in de bedrijfsfabriek die Silicon Valley heet. In 2014 maakten onder andere Peter Hinssen, Harry Demy en Steven Van Belleghem een studiereis naar het start-up walhalla en bezochten oudgedienden als Google en Yahoo, maar ook opkomende machten als SpaceX, Quid en Coursera.
    nieuws
    Organisatiekunde
    12 november 2015
    Bertrand Weegenaar
    3-4 minuten leestijd
    Netwerken waarbij gebruikers met hun bijdragen (content!) de basis en waarde van dat netwerk vormen, heten Peers Inc. Digitale voorbeelden zijn Wikipedia, de Linux community en recenter Airbnb en Uber. De Inc, het bedrijf, faciliteert het netwerk en bouwt en onderhoudt de community. De Peers zijn de mensen die door hun transacties (het meldden van een kamer, het toevoegen van een stukje code) content en dus waarde toevoegen aan het netwerk. Peer Inc’s zijn hot.
    recensie
    Strategisch management
    3 november 2015
    Nico Jong
    De term Thought leadership komt de laatste paar jaar regelmatig voorbij. Is dit de nieuwste hype in het communicatievak of is er sprake van een serieuze strategie die helpt het hoofd te bieden aan de alsmaar toenemende complexiteit en dynamiek waar organisatie mee te maken hebben vandaag de dag?
    nieuws
    Algemeen management
    29 oktober 2015
    Pierre Pieterse
    Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft 21 oktober de nominaties voor de Nederlandse prijs voor marketingliteratuur bekend gemaakt. Uit meer dan vijftig marketingboeken zijn elf boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2015.
    preview
    Advisering
    29 oktober 2015
    Ard-Pieter de Man
    3-4 minuten leestijd
    De adviesmarkt is sterk in beweging. Nieuwe bureaus komen op; bestaande bureaus transformeren. Technologie maakt andere vormen van werken mogelijk. Adviesklanten stellen andere eisen. Nieuwe business modellen in consulting belooft dit alles in kaart te brengen. In deze preview stipt Ard-Pieter de Man een paar veranderingen aan.
    recensie
    IT-management / ICT
    27 oktober 2015
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    We leven in een netwerksamenleving. Alles en iedereen is met elkaar verbonden. In zo’n omgeving voldoen traditionele bedrijfsmodellen niet meer. Om te kunnen overleven moeten organisaties sneller en wendbaarder worden. De oplossing die Peter Hinssen aandraagt in zijn boek The Network Always Wins klinkt eenvoudig: als de wereld om je heen verandert in een netwerk, zul je zelf ook in een netwerk moeten veranderen.
    recensie
    Strategisch management
    14 oktober 2015
    Robert Buisman
    Mijn eerste indruk bij ‘Beyond MBA’ van Huib Broekhuis was er een van ‘het zoveelste MBA-achtige managementboek’. Op dat soort boeken ben ik inmiddels uitgekeken en - ik denk - velen met mij. Hoe verrassend was het, al na tien pagina’s, te merken dat dit werk van een heel ander soort is.
    recensie
    Strategisch management
    14 oktober 2015
    Anoniem
    2-3 minuten leestijd
    ‘De Business Compositie’ van Floris Hurts is een geweldig interessant boek dat je meeneemt in de wereld van de muziek om je verrijkt terug te laten keren in de zakenwereld.
    recensie
    Strategisch management
    13 oktober 2015
    Louis Thorig
    Huib Broekhuis’ boek Beyond MBA wil een bijdrage leveren om bedrijven van de toekomst te creëren door leiderschapsprincipes op een hele andere wijze in te vullen.
    interview
    Strategisch management
    7 oktober 2015
    Erik de Vries
    5-7 minuten leestijd
    Groeien kun je leren, aldus Jack Korsten. In zijn boek De GroeiSpiraal laat hij zien hoe je als ondernemer sneller, slimmer én winstgevender kunt groeien.
    recensie
    Algemeen management
    6 oktober 2015
    Sjors van Leeuwen
    6-8 minuten leestijd
    Wat is de overeenkomst tussen koffiegigant Nespresso en de marktleider in scheermesjes Gillette? Allebei werken ze volgens het ‘razor and blade’ principe. Een van de besproken modellen in Het businessmodellenboek.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden