OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Ondernemen

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Ondernemen

    Hier vindt u artikelen rond boeken over ondernemen en ondernemerschap. Van businessplan tot ondernemersbiografie. Alles voor starters, mkb, scale ups en zzp'ers.
    Pagina 26 van 554 resultaten
    preview
    Ondernemen
    3 juli 2017
    Sebastiaan Hooft
    2-3 minuten leestijd
    Op een dag in 2009 werd ik wakker. Op de intensive care. Ik wist niet wat er gebeurd was maar wel dat het over en uit was. Ik at niet meer, dronk niet meer, sliep niet meer. Een zware crash, zowel fysiek als mentaal.
    preview
    Ondernemen
    29 juni 2017
    Leni Minderhoud
    3-4 minuten leestijd
    Leni Minderhoud onthult in Van werknemer naar ondernemer een originele en zeer praktische winnaarsformule. Een methodiek om een succesvolle ondernemer te worden, ook als je denkt dat je dat niet in je hebt. Haar overtuiging is dat ondernemerschap te leren is als je een ervaren professional bent. Een preview.
    recensie
    Ondernemen
    15 juni 2017
    Jan Hoogstra
    5-7 minuten leestijd
    Start-ups zijn hot. Wie droomt er nou niet van om een bedrijf te starten en dit voor vele miljoenen te verkopen? Het boek Get up Start up, realitycheck voor start-ups die zich willen ontpoppen tot meer van Bart Vanhaeren maakt waar wat het belooft!
    preview
    Ondernemen
    4 mei 2017
    Bart Vanhaeren
    3-4 minuten leestijd
    Start-ups zijn onlosmakelijk verbonden met hun oprichters. Maar wat voor mensen zijn dat? Bart Vanhaeren ontkracht in zijn Get up - start up alvast drie mythes. Een preview.
    column
    Algemeen management
    24 april 2017
    Pierre Pieterse
    3-4 minuten leestijd
    Inmiddels is het boek van jaar bekend (Het innovatiedoolhof), maar daarmee is mijn redactioneel commentaar voorafgaand aan deze definitieve keuze geen ‘oud nieuws’ omdat ik aandacht heb voor boeken en onderwerpen die het niet hebben gehaald. Alsof ik het voorvoelde, hoewel dat nu juist wel typisch een opmerking met de kennis van nu is.
    achtergrond
    Leiderschap
    10 april 2017
    Justin van Lopik
    7-10 minuten leestijd
    De jury van het Managementboek van het Jaar 2017 maakte op dinsdag 28 maart de shortlist bekend. Onderstaand vindt u korte typeringen van de genomineerde boeken.
    nieuws
    Leiderschap
    29 maart 2017
    Pierre Pieterse
    6-8 minuten leestijd
    Speciaal voor onze trouwe bezoekers hebben we van de vijf genomineerde boeken voor de titel Managementboek van het Jaar 2017 (de shortlist dus) een executive summary gemaakt. In willekeurige volgorde de essentie van vijf belangrijke boeken.
    nieuws
    Leiderschap
    28 maart 2017
    Justin van Lopik
    Vandaag mogen we ze bekend maken: de 5 boeken die genomineerd zijn als mogelijk Managementboek van het jaar 2017. De boeken zijn gekozen door onze jury. met daarin ing. Sonja de Bruin, Nico Jong, dr. ir. Martin Th. van Staveren, Daniëlle de Jonge en Rudy Kor. Op 18 april maakt juryvoorzitter dr. José W. Otte de winnaar bekend tijdens het Managementboekengala. De prijs wordt dit jaar voor de 15e keer uitgereikt.
    nieuws
    Communicatie en media
    28 oktober 2016
    Justin van Lopik
    Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de nominaties voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016 bekend gemaakt. Vorig jaar won het boek Online Brand Identity van Joris Merks-Benjaminsen.
    nieuws
    Ondernemen
    20 oktober 2016
    Bertrand Weegenaar
    4-5 minuten leestijd
    Het is herfst. De tijd van bockbier, Beaujolais Primeur, en reflectie. Om langzaam naar achteren te kijken en strategisch naar voren. Om op de hei de eerste kladversies van 2017 uit te werken. Sinds een aantal jaren komen dan niet de rollen brown paper, sticky notes en stiften, maar de canvassen op tafel.
    recensie
    Ondernemen
    23 september 2016
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    De betekeniseconomie en betekenisvolle merken winnen aan kracht. Gelukkig maar want het streven naar maatschappelijk toegevoegde waarde levert de mensheid meer op dan het blind najagen van financieel eigengewin en aandeelhouderswaarde. Het Handboek betekenisvol ondernemen biedt daarvoor een mooie leidraad.
    preview
    Ondernemen
    5 augustus 2016
    Kees Klomp
    4-5 minuten leestijd
    In zijn preview op Handboek betekenisvol ondernemen geeft auteur Klomp een inkijkje in de nieuwe en unieke kenmerken van betekenisvol ondernemen aan de hand van een concreet voorbeeld. The Plastic Bank.
    recensie
    Ondernemen
    29 juli 2016
    Arjan Yspeert
    2-3 minuten leestijd
    De oprichter zelf, Phil Knight, geeft een verhelderende inkijk in het idee achter Nike, de start van het bedrijf in het afgelegen Oregon, en het uitgroeien tot een van de bekendste wereldmerken. In de kloeke hardcover van Het Spectrum neemt hij daarvoor 412 bladzijden en beschrijft de ups and downs open en eerlijk.
    recensie
    Ondernemen
    18 juli 2016
    Martin van Staveren
    3-5 minuten leestijd
    Enkele maanden geleden zag ik een aflevering van het VPRO programma Tegenlicht: 'Rendement van geluk'. Aanleiding was onder andere onderzoek van de Britse econoom Richard Layard.
    interview
    Ondernemen
    8 juli 2016
    Peter Spijker
    4-6 minuten leestijd
    Ondernemer in 100 dagen van Thomas Blekman is een ‘doe boek’. Met de vijf wetenschappelijke principes van effectuation ontwikkelt de lezer in 100 dagen voor zichzelf een omzet genererend verdienmodel. Dat gebeurt in kleine stappen, met zo laag mogelijke risico’s en door de lezer opdrachten te laten maken.
    recensie
    Algemeen management
    17 juni 2016
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    Ondernemers en startups zijn belangrijk voor de Nederlandse economie. Zij zorgen voor groei en werkgelegenheid. Toch lukt het maar weinig ondernemers de eerste vijf jaar van hun bestaan te overleven. Het idee was natuurlijk briljant, maar helaas zat de klant er niet op te wachten, raakte het geld snel op of was de prijsstelling verkeerd. Omdat een goed begin het halve werk is, is er nu Ondernemer in 100 dagen, waarmee je de kans op ondernemingssucces aanzienlijk vergroot.
    nieuws
    Ondernemen
    14 juni 2016
    Bertrand Weegenaar
    Start je onderneming in 100 dagen. Elf stappen en Nine Moments of Truth’s. Dat zijn de lessen die Thomas Blekman biedt in zijn boek Ondernemer in 100 dagen. Als je je door Blekman bij de hand laat nemen, creëer je met een serie ‘state-of-the-art startup  en ondernemers inzichten’ de basis van een solide bedrijfsplan.
    nieuws
    Economie
    25 mei 2016
    Jeroen Ansink
    4-5 minuten leestijd
    Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? ‘Onze man in de VS’ Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
    opinie
    Leiderschap
    23 mei 2016
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Thomas Blekman is ondernemer, spreker en clinical professor aan de RSM Erasmus Universiteit. Alles wat hij doet, draait om het ontsluiten van ondernemend gedrag. In Ondernemer in 100 dagen deelt hij zijn aanpak om te komen tot nieuwe verdienmodellen en werkelijke omzet. Hij vertelt over zijn favoriete boeken.
    preview
    Algemeen management
    26 april 2016
    Thomas Blekman
    3-4 minuten leestijd
    Denken, beslissen en handelen als een ondernemer komt je goed van pas als je innovatief wilt zijn binnen je organisatie, om een eigen onderneming te beginnen en om met een open, flexibele houding in het leven te staan. Daarom hier een amuse van de principes, lessen en stappen uit Ondernemer in 100 dagen van Thomas Blekman: de vier sleutelfactoren om te handelen als een expertondernemer.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden