Successful business models for 3D printing
Seizing opportunities with a game changing technology
Paperback Engels 2014 1e druk 9789490314217Samenvatting
'Successful Business Models for 3D Printing' beschrijft de vele voordelen van 3D printen (of additive manufacturing). Een snellere marktintroductie van nieuwe producten is mogelijk, omdat prototyping in korte tijd en goedkoop kan worden uitgevoerd. Daarnaast zijn minder grondstoffen nodig, omdat de producten laag voor laag worden opgebouwd met precies de juiste hoeveelheid materiaal. Producten dichter bij de eindgebruiker vervaardigen resulteert bovendien in duurzame productie met minimale transportbewegingen. Tot slot zorgt 3D printen voor betere prestaties, omdat producten tegen relatief geringe kosten kunnen worden gepersonaliseerd.
Inmiddels wordt 3D printen volop toegepast in sectoren als de lucht- en ruimtevaart, de automobielindustrie, de medische en de tandheelkundige wereld, ook voor eindproducten. En ook in de consumentenmarkt krijgen 3D geprinte artikelen steeds meer toepassingen. Nog niet alle mogelijkheden zijn vandaag te realiseren, maar een aantal ondernemingen laat zien dat er al heel veel kan en gebeurt. Er wordt veel geïnvesteerd in onderzoek op het gebied van technologie- en materiaalontwikkeling.
Kennisontwikkeling omtrent nieuwe business- en verdienmodellen voor 3D printen is tot nu toe een ondergeschoven kindje. 'Successful Business Models for 3D Printing' vult deze lacune. Denk aan minder distributie- en voorraadkosten, klantgedreven productontwerp en een ontwikkeling richting de circulaire economie. Het boek toont de bedrijfseconomische impact van 3D printen aan de hand van uitgebreide praktijkvoorbeelden en de langjarige ervaring van Berenschot. En met de Berenschot Business Model Cube® biedt het ondernemers een praktisch handvat om de mogelijkheden van 3D printen met succes te benutten.
Daarmee is 'Successful Business Models for 3D Printing' een onmisbare bron van informatie voor hen die willen starten met 3D printen en voor hen die al ervaring hebben, maar meer focus willen aanbrengen.
You can only order this book with a billing and shipping address in The Netherlands. For orders outside The Netherlands, we can refer you to contact@berenschot.nl
Trefwoorden
3d-printen businessmodel innovatie additive manufacturing ondernemen ondernemerschap supply chain verdienmodellen duurzaamheid productontwikkeling digitale transformatie strategie klantgerichtheid industrie 4.0 marktintroductie productie-op-maat prototyping value chain materiaalinnovatie circulaire economie on-demand productie distributiestrategie b2b-markt voorraadoptimalisatie productieprocessen maker movement b2c-markt kostenefficiëntie spare parts technologieadoptie
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
2. 3D Printing: an overview
3. Market requirements
4. Industry specifics
5. Developing a unique proposition
6. How to join this growing industry?
7. Conclusion: the 3D printing express is about to leave the station
8. Annexes
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan