Samenwerken en regisseren met impact
Doorbreken van de samenwerkingsparadox met behulp van data science
Paperback Nederlands 2022 1e druk 9789462362604Samenvatting
Samenwerken, Regisseren en Data Science zijn belangrijke onderwerpen. John Goedee en Arnoud Entken bieden u een handvat wanneer u verantwoordelijk bent of wordt voor een complex datagedreven samenwerkingstraject en u de samenwerkingsparadox wilt doorbreken. Zij u laten zien welke rol vakkennis, intuïtie en data daarin spelen.
U zult tot de conclusie komen dat samenwerken een vak is dat niet kan worden onderschat. En dat er factoren zijn die essentieel zijn om succesvol te kunnen samenwerken en regisseren. Natuurlijk blijft intuïtie voor professionals belangrijk, echter laten de auteurs u zien dat data in belangrijke mate bijdraagt tot effectieve besluitvorming.
Samenwerken en regisseren met impact is een ‘must’ voor bestuurders, directeuren, consultants en zzp’ers die besluiten moeten nemen over datagedreven samenwerken en regisseren. Ook kan dit boek van waarde zijn voor gebruikers die met technische mensen moeten samenwerken in een Data Science traject, of personen die voor de aanschaf staan van software met de daarbij behorende functionele eisen en wensen geadviseerd willen worden. Maar ook voor studenten bestuurs, organisatiekunde, en ICT is dit boek een eyeopener.
Trefwoorden
samenwerken data science regisseren crisp-dm business understanding samenwerkingsdimensies projectmanagement management vakkennis cliëntvraag data understanding organisatiekunde data preparation besluitvorming ict modeling deployment evaluation organisatie consultancy strategie teams ketensamenwerking coördinatie
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Voorwoord 7
Deel 1: Het conceptuele kader
Van datagedreven samenwerken en regisseren naar Data Science 9
1 Inleiding 11
2 Business Understanding: samenwerkingsdimensies 13
2.1 Samenwerkingsintensiteiten 15
2.2 Samenwerkingsvariabelen en de mate van professionaliteit 16
3 De strategische, beleidsmatige en operationele cliëntvraag 19
3.1 Type ketensamenwerking inrichten 19
3.2 Samenwerkingsintensiteiten 20
3.3 Informatiedelen 22
3.4 Ontwikkelen van een referentiemodel (kwaliteitskader) 23
3.5 Mandaat 24
3.6 Coördinatiemechanismen 25
3.7 Rollen 26
3.8 Regie 27
3.9 Key performance indicatoren (KPI’s) 34
3.10 Resultaat; patronen, impact, effect 36
Deel 2: De praktijk van datagedreven samenwerken en regisseren en
Data Science 37
4 Inleiding 39
4.1 Business Understanding: het analyseren van de cliëntvraag 48
4.2 Interpreteren: Data Understanding 57
4.3 Inrichten: Data Preparation 59
4.4 Digitalisering en ‘Modeling’ 62
4.5 Implementeren en evalueren 64
4.6 Borgen van samenwerken en Deployment 68
5 De belemmerende en bevorderende factoren van datagedreven samenwerken en regisseren 71
Literatuur 75
Over de auteurs 81
Trefwoordenregister 83
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan