

hoogleraar Universiteit van Gent en Vlerick Business School
Meer over de auteursVeranderen
Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789401435116Samenvatting
Mensen hebben verandering nodig. En dat geldt evengoed voor de organisaties die ze om zich heen bouwen. Maar hoe breng je verandering op gang? En hoe breng je ze tot een goed einde? Een routine afbouwen en vervangen door ander gedrag kost immers meer moeite dan iets totaal nieuws aanleren. Verandering heeft een negatieve bijklank. Nochtans hebben mensen van nature uit geen weerstand tegen verandering, maar wel tegen hoe de verandering wordt aangepakt.
Daarom zijn de knapste veranderingen diegene die niemand echt heeft opgemerkt, die enthousiast zijn uitgevoerd en waarvan iedereen achteraf zegt: 'Dat hebben we toch weer goed gedaan.' ESSENTIALS Veranderen laat je kennismaken met de verschillende stappen van een veranderingsproces en doet je stilstaan bij het belang van een goede timing. Je ontdekt hoe je je organisatie veranderrijp maakt en ervoor zorgt dat iedereen de noodzaak aan verandering tijdig aanvoelt, begrijpt en ondersteunt.
Specificaties
Lezersrecensies
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan