Globalisering
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789089646118Samenvatting
Globalisering is #8 in de serie Elementaire Deeltjes.
Globalisering is een van de belangrijkste thema's van onze tijd, in dit boek heeft Manfred Steger alle grote ontwikkelingen van de afgelopen jaren opgenomen; van de financiële crisis, tot aan de revoluties in het Midden Oosten en de zware aardbeving in Japan.
-Manfred Steger is hoogleraar Political science aan de University of Hawai'i-Manoa en hoogleraar Global studies aan het Royal Melbourne Institute of Technology.
Elementaire Deeltjes is een serie boekjes van AUP die kennis toegankelijk maakt voor een breed publiek. Het is de manier om snel kennis op te doen over onderwerpen die je interesseren. Experts nemen je mee op een ontdekkingsreis waarbij elk thema in de meest beknopte vorm volledig uitgediept wordt. De handige en handzame boekjes geven altijd antwoord op de vraag: 'Hoe zit dat nu eigenlijk?'
De pers over de Elementaire Deeltjes:
"Prettig aan de opzet is dat de experts echte experts zijn, waardoor de introductie niet infantiel blijft, en ook recente recente wetenschappelijke inzichten bevat." - Trouw
"Beter dan Google en Wikipedia samen." - Nederlands Dagblad
Trefwoorden
globalisering politiek cultuur economie milieu geschiedenis mondiale crises ideologieën andersglobalisme mondialisering marktglobalisme interdependentie toekomst maatschappij midden-oosten financiële crisis natuurrampen neoliberalisme samenleving religieuze globalismen transnationaal ongelijkheid macht global studies controverses
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan