
Lees verder
Onno Aerden (Breda, 1967) is communicatie-adviseur en publicist. Eerder was hij uitgever en hoofdredacteur bij verschillende uitgeverijen. Als 'Man van de wereld' schreef hij jarenlang een wekelijkse column voor het Financieele Dagblad. Op de site van EW gaf hij wekelijks ongevraagd communicatieadvies aan mensen in het nieuws. Ook co-presenteerde hij op televisiezender RTL-Z.
Meer over Onno Aerden- "Een leider gaat in essentie de angst voor verandering te lijf."
- "Ken uw beperkingen, ook dat is leiderschap"
- "Ik ben nergens de beste in, maar stel wel de juiste vragen."
Dit boek gaat over negen bijzondere mannen en vrouwen. Ze zijn werkzaam in allerlei verschillende bedrijven en organisaties, maar delen één kwaliteit: Ze wonnen allen een Young Captain Award, de prijs voor 'toekomstige leiders van de BV Nederland'.
Wie zijn deze jonge leiders? Wat verbindt ze? Hoe kijken ze aan tegen hun werk, hun eigen leiderschap en dat van anderen en de Nederlandse politiek? ‘Nieuwe leiders van de BV Nederland’ biedt een ongekend inzicht in de zakelijke en persoonlijke opvattingen over leiderschap van Roy Jakobs (Philips), Pim Berendsen (Van Gansewinkel Group), Veronique Pauwels (Bain & Co.), Olaf Sleijpen (DNB), Hugo Loudon (Hertel), Conrad Keijzer (AkzoNobel), Hein Schumacher (FrieslandCampina), Dimitri de Vreeze (Koninklijke DSM) en Annemarieke de Haan (Unilever).
Elk van hen geeft bovendien persoonlijke tips voor nieuw leiderschap. Topbestuurder Peter Elverding, voormalig CEO van DSM en voorzitter van de jury van de Young Captain Award schreef een voorwoord over het leiderschap dat hij in deze nieuwe generatie topbestuurders ontdekte. Onmisbaar voor elke manager en elke ondernemer die zich de leiderschapsstijl van de 21ste eeuw eigen wil maken.