

A.J. (Antoon) van Aken is als docent bedrijfseconomie verbonden aan de opleiding Accountancy van de Hogeschool van Amsterdam (HES).
Meer over Antoon van AkenSBR in bedrijf - theorieboek
Standaard bedrijfsrapportage in theorie en praktijk
Gebonden Nederlands 2013 1e druk 9789079564965Samenvatting
Standard Business Reporting (SBR) is een gestandaardiseerde aanpak om administratieve taken snel en doeltreffend uit te voeren. Ondernemers kunnen SBR rapportages, zoals jaarrekeningen en kredietrapportages, digitaal aanleveren bij overheidsinstanties en banken.
SBR is een initiatief van de overheid gericht op administratieve lastenverlichting voor ondernemers. SBR werkt met een wereldwijde standaard, XBRL(eXtensible Business Reporting Language), en een taxonomie waarmee gegevens overal op dezelfde manier worden vastgelegd en gedefinieerd.
De Belastingdienst, het Centraal Bureau voor de Statistiek, de Kamers van Koophandel, de banken, de accountants, de administratiekantoren en de softwareleveranciers; allemaal kunnen ze dezelfde standaard gebruiken voor het online uitwisselen van financiële informatie en het hergebruik daarvan.
'SBR in bedrijf' is een uitgave die tot doel heeft om iedereen die met SBR te maken heeft tijdens zijn studie dan wel in de praktijk hierover uitvoerig te informeren. Als studieboek is het relevant voor vakken als externe verslaggeving, management accounting/bedrijfseconomie, administratieve organisatie/interne controle, boekhouden, controleleer, fiscaal recht en financiering. Het kan naast de bestaande literatuur per vakgebied worden gebruikt. SBR in bedrijf is met name geschreven voor mensen die werkzaam zijn in de accountancy, de financiële administratie en de fiscaliteit, of daarvoor studeren.
Specificaties
Lezersrecensies
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan