Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Groeien door tevreden klanten

Gebonden Nederlands 1997 9789075432695
Voormalig top 100Totaal 86 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Hoe komt het dat bepaalde bedrijven er ieder jaar in slagen harder te groeien dan de concurrentie en meer te verdienen? Deze vraag was het uitgangspunt van vijf jaar uitgebreid onderzoek door Heskett, Sasser en Schlesinger. In 'Groeien door tevreden klanten' beschrijven zij hun bevindingen. Wat de auteurs opviel, is dat bij alle succesvolle bedrijven hebben een duidelijk en meetbaar verband is tussen winst en customer loyalty, tussen klantentrouw en personeelsverloop, en tussen tevreden klanten en tevreden personeel. De ' service-winstketen beschrijft een reeks van onderling met elkaar samenhangende elementen die ervoor zorgt dat alles meetbaar is en er op basis van harde feiten marketing-, management- en servicebeslissingen genomen kunnen worden. Daarnaast is het ook een model dat als handvat kan dienen om excellente service te bieden en zo klanten meer dan tevreden te laten zijn. Wat dat zijn klanten die blijven en niet weglopen naar concurrenten die met prijzen stunten of leuke kado's weggeven. Met 'Groeien door tevreden klanten' hebben Heskett, Sasser en Schlesinger een inspirerend boek geschreven voor managers en marketeers. Veel praktijkverhalen, schema' s en handvatten maken de beschreven concepten gemakkelijk toepasbaar in de praktijk.

Specificaties

ISBN13:9789075432695
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:304
Druk:0
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Groeien door tevreden klanten
Peter de Roode | 18 mei 1998
De auteurs van 'Groeien door tevreden klanten' zijn er in geslaagd een goed studieboek op de markt te brengen waarin theorieën zijn opgesteld aan de hand van jarenlang onderzoek.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Inhoudsopgave

Deel 1 - De service-winstketen: een pleidooi voor uitblinken

1. de zaken op een rij
2. Haal rendement uit de service-winstketen
3. De klanten-waardevergelijking

Deel 2 - Opbouwen van winstketen-vermogen

4. De nieuwe marketing: klantentrouw opbouwen
5. Totale klanttevredenheid: niet als maar dan
6. Klanten en werknemers houden elkaar een spiegel voor
7. Het opbouwen van een cyclus van vermogen
8. Processen ontwikkelen die waarde opleveren
9. Het opzetten van dienstverleningssystemen voor kwaliteit, productiviteit en waarde
10. Totale klanttevredenheid: het de tweede keer goed doen
11. Meten voor effectief management

Deel 3 - Alles samengevoegd

12. Het bedrijf omvormen voor vermogen: kosten en baten
13. Service-winstketen management in de praktijk
14. Evalueren van het succes vna service-winstketen management

Trefwoordenregister

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Groeien door tevreden klanten