Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Differentiëren moet je leren

Overleven in een tijd van moordende concurrentie

Gebonden Nederlands 2003 9789055941742
10
Voormalig top 10Totaal 24 dagen
Voormalig top 100Totaal 93 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Het is of het een of het ander. Of u biedt een product of dienst aan waarvan u kunt zeggen dat het anders is, of u heeft weinig in handen. Het heeft in onze razendsnel veranderende wereld geen zin een product uit te vinden en op de markt te brengen en vervolgens met de armen over elkaar te wachten totdat klanten ontdekken hoe geweldig het product is. Het gaat er niet om wat u of uw product kan doen, maar wat u anders doet dan anderen. Kortom, differentiëren moet u leren.

Kwaliteit, creatieve reclame, prijsvoordeel en een breed assortiment zijn zelden succesvolle manieren om uw producten of diensten te differentiëren. Klanten gaan ervan uit dat u kwaliteit biedt; met andere woorden, het is geen pluspunt. Als u uw prijzen verlaagt, volgt uw concurrent snel. Trout en Rivkin verwerpen deze marketingtechnieken dan ook. Zij beschrijven differentiërende ideeën waardoor u zich onderscheidt van de rest: de eerste zijn (en blijven), een onderscheidende eigenschap bezitten, een erfgoed beheren, de voorkeur genieten van een bepaalde klantengroep, of het laatste-generatie product weten te brengen zijn slechts een paar van hun bruikbare ideeën.

Het boek schetst de vele manieren waarop u anders kunt zijn terwijl u de verleiding weerstaat van die dingen die anders klinken maar dat in werkelijkheid niet zijn.

Specificaties

ISBN13:9789055941742
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:208
Uitgever:Scriptum
Druk:0
Verschijningsdatum:24-3-2003

Expertrecensies (1)

recensie
Differentiëren moet je leren
Remko van der Honing | 3 juni 2003
Door de toegenomen concurrentie voor zowel producten als diensten is het tegenwoordig niet meer voldoende om een nieuw product op de markt te brengen om daarna achteroverleunend jarenlang winst te maken. Het gaat er volgens marketinggoeroe Trout niet om wat het product kan doen, maar wat u anders doet dan anderen, kortom differentiëren. In zijn boek 'Differentiëren moet je leren' geeft hij zowel een theoretische onderbouwing van de noodzaak tot differentiëren als veel voorbeelden en bruikbare tips.
Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
3 stemmen
2
1
0
0
0

Over Jack Trout

Jack Trout is president van Trout & Partners, een van de meest prestigieuze marketingbureaus in de Verenigde Staten met kantoren in dertien landen. Trout populariseerde het idee dat men producten en ideeën in het geheugen van klanten moet 'positioneren'. Hij is auteur van talrijke boeken en artikelen, waaronder 'Positioning: The Battle for Your Mind', 'The 22 Immutable Laws of Marketing' en 'The Power of Simplicity'.

Andere boeken door Jack Trout

Over Steve Rivkin

Steve Rivkin is medeauteur van 'The New Positioning' en 'The Power of Simplicity' en heeft zijn eigen communicatie adviesbureau.

Andere boeken door Steve Rivkin

Inhoudsopgave

Woord vooraf

1. De tirannie van keuze mogelijkheden
2. Wat is er van de Unique Selling Point (USP) geworden?
3. Herontdekking van de USP
4. Kwaliteit en klantgericht denken zijn zelden differentiërend
5. Creativiteit is geen differentiërend idee
6. Prijs is hoogst zelden een differentiërende factor
7. Een breed assortiment is een moeilijke manier om te differentiëren
8. De stappen naar differentiatie
9. Differentiatie vindt plaats tussen de oren
10. De eerste zijn is een differentiërend idee
11. Bezit van een eigenschap is een manier om te differentiëren
12. Leiderschap is een manier om jezelf te differentiëren
13. Erfgoed is een differentiërend idee
14. Specialisatie is een differentiërende factor
15. Voorkeur is een differentiërend idee
16. De productiewijze kan differentiërend zijn
17. Een laatste generatie product kan differentiërend zijn
18. Trendy zijn is een manier om te differentiëren
19. Groei kan differentiatie vernietigen
20. Differentiatie vraagt vaak opoffering
21. Differentiatie en globalisatie
22. Uw verschil handhaven
23. Wie is verantwoordelijk voor differentiatie

Noten
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Differentiëren moet je leren