
Lees verder
Frank Quix groeide op in een detailhandelsgezin en studeerde Bedrijfskunde en Accountancy aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Meer over Frank QuixHet out-of-homekanaal is jarenlang 'hot' geweest. Ondanks het ontbreken van goede en gedegen cijfers stortten veel bedrijven zich op dit kanaal. Er verschenen regelmatig artikelen dat dit kanaal vijftig procent marktaandeel zou kunnen halen. In het boek 'Gevecht om het maagaandeel' laat Frank Quix, docent aan de Rijksuniversiteit Groningen en adviseur bij Q&A, zien dat het out-of-homekanaal niet zo'n succes wordt als velen ons (hebben) willen laten geloven.
Maar belangrijker nog is dat Quix van mening is dat foodmarketeers überhaupt het kanaaldenken moeten loslaten. In zijn optiek draait het bij de aankopen van food om tijdsperceptie en de plek van aankoop: samengevat in het consumoment. Spelers die in staat zijn om consumenten door middel van heldere concepten op ieder moment van de dag te bedienen, hebben een grote kans om de alsmaar feller wordende strijd om het maagaandeel te winnen.
Quix heeft zijn visie prikkelend op papier gezet. Het boek is niet alleen een theoretische analyse, maar vooral ook een boek dat professionals uit de foodbranche aan het denken zet.