Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Retail en marketing

Ingenaaid Nederlands 1998 9789026728723
Voormalig top 100Totaal 11 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De retailwereld is volop in beweging. Overnames en fusies ze zijn aan de orde van de dag. Buzzwords als ECN, datascanning, DPP of e-commerce zijn vlot ingeburgerd. Klantenkaarten en private labels rukken verder op. In dit boeiende krachtenveld opereren alle partijen in de distributieketen vanuit het streven om de transactiekosten te verlagen. Het minimaliseren van die transactiekosten heeft vanouds een zeer belangrijke rol gespeeld bij het ontstaan van de huidige retail en de verhoudingen daarbinnen.
'Retail & Marketing' zet al die ontwikkelingen voor u in perspectief. Het boek is geschreven en samengesteld vanuit de theorie van de transactiekosten. Retailprofessor Rob van der Kind gaat uitgebreid en diepgaand in op de overgang van de traditionele naar de moderne retail. Hij groepeert de veranderingen in een drietal niveaus:

1. de bestaande business as usual-situatie
2. de veranderingsprocessen die zich binnen de value chain van de traditionele detailhandel zullen gaan voordoen als gevolg van de zich wijzigende omgeving
3. het ontstaan van nieuwe zoekprocessent

Andere onderwerpen die in dit boek centraal staan, zijn:

1. de machtsverschuiving binnen de bedrijfskolom
2. Category Management
3. ECR
4. Loyalty systemen
5. Electronic Commerce

'Retail & marketing' geeft een inzichtelijk beeld van de huidige stand van zaken in de detailhandel. Het boek is een 'must' voor iedereen die op de één of andere manier met retail in aanraking komt.

Specificaties

ISBN13:9789026728723
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:181
Druk:0
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Retail en marketing
Jeroen Bender | 14 mei 2001
De marketing wijzer 'Retail en marketing' bevat een compilatie van artikelen, verzameld en ingeleid door Rob van der Kind. Hij schetst in zijn inleiding een aantal belangrijke ontwikkelingen binnen het Nederlandse winkelgebeuren over de afgelopen 55 jaar: 
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
2 stemmen
1
0
1
0
0

Over Rob van der Kind

Prof. dr. R.P. van der Kind is als hoogleraar Strategische Retailmarketing verbonden aan de Universiteit van Amsterdam.

Andere boeken door Rob van der Kind

Inhoudsopgave

Voorwoord

State-of-the-art

1. De ratio van retailing: transactiekostentheorie

Capita Selecta

2. De revolutie in distributie: uitdagingen en mogelijkheden
3. Marktmacht en marktprestatie
4. Op weg naar 2000 en verder
5. De wetten van loyalty marketing
6. Belonen van trouwe klanten - betekenis en indeling van loyaliteitsprogramma's
7. Loyaltyprogramma's onder het academisch vergrootglas
8. Wat is het en waardoor werkt het?
9. ECR: kostenbeperking door betere informatie
10. Gemiste kansen door onvolkomenheden - category management in de praktijk
11. Category management en ECR
12. Informatietechnologie: geen half werk
13. Electronic marketing: visie en toekomstperspectief
14. Meer doen in minder tijd!
15. De on-line consument

Cases

16. Kaartspelen
17. ECR: ketenmanagement voor het nieuwe millennium
18. Electronic commerce
19. De invloed van klantenbindingsystemen op patronen in herhalingsaankooployaliteit

Methoden en technieken

20. Overgang van productmanagement naar klantenmanagement: Ondersteuningsoplossingen voor de besluitvorming in de detailhandel
21. Loyaltyprogramma's, Best Practice

Service

22. Electronic Commerce: Bookmarks internetretailing

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Retail en marketing