Reclamepsychologie

Geel Zwart Wit

Paperback Nederlands 2011 1e druk 9789001803261
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Is elk reclame-idee van een reclamemaker of marketeer daadwerkelijk het beste idee? Weerspiegelt dat idee de behoeftes en emoties van de doelgroep? Voelt de reclamemaker aan wat de tijdsgeest is en heeft hij inzicht in alle stimulusmogelijkheden? En: kan de marketeer de uitgestippelde marketingcommunicatiestrategie samen met de reclamemaker vertalen in de beste campagne? Oftewel: wordt de breinbox verleid of niet? Over deze vragen gaat reclamepsychologie.

Specificaties

ISBN13:9789001803261
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:195
Druk:1
Verschijningsdatum:22-7-2011
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (1)

interview
René van Hoften: ‘Reclame maken is een combinatie van denken en doen’
Bert Peene 28 juni 2012 Wie op zoek gaat naar geschikte literatuur over de succesfactoren van effectieve reclame, komt waarschijnlijk van een koude kermis thuis. Daar is namelijk maar weinig over gepubliceerd. Dat inspireerde Rene van Hoften tot het schrijven van een boek waarin hij relevante sociaalpsychologische achtergronden van reclame verbindt met de praktijk waarmee we dagelijks in de media worden geconfronteerd.

Over René van Hoften

Drs. René van Hoften studeerde sociologie en economie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Hij was werkzaam als marketingmanager in de non-profitsector en accountmanager in de onderwijsmarkt. Ook gaf hij het vak marketingmanagement aan de Radboud Universiteit en marketingmanagement, salesmanagement en reclamepsychologie aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen. Daarnaast is hij auteur van een tiental boeken op dit vakgebied.

Andere boeken door René van Hoften

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Drie gedragsbenaderingen
2. Onderzoeksontwikkelingen
3. Van marketingstrategie naar reclamecreatie
4. Psychologie
5. Sociologie
6. Special Appeals
7. Sociaalpsychologische principes
8. Reclamevormen en -stijlen
9. Artistieke uitgangspunten
10. Twenty ways to seduce a buyer: het fakebrand PanterSports
11. De reclamebranche
12. Het meten van reclameresultaten

Register
Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Reclamepsychologie