International Perspectives on the Management of Sport
Gebonden Engels 2007 1e druk 9780750682374Samenvatting
Aan dit boek leverden de grootste experts op het gebied van sportmanagement hun bijdrage. Zo werd de kennis van internationale sportgoeroes gebundeld. Speciale nadruk ligt op het snelveranderende gebied van organisatietheorieën en economie in relatie tot sport. Enkele experts die meewerkten aan dit boek zijn Wladimir Andreff, Laurence Chalip, Jean-Loup Chappelet, Packianathan Chelladurai, Rodney Fort, Bill Gerard, Dennis Howard en Trevor Slack.
Trefwoorden
sportmanagement organisatietheorie economie sporteconomie sportorganisaties competitieve balans institutionele theorie internationale sport sportfinanciering vrijwilligersorganisaties sportsponsoring sportevenementen sportarbeidsmarkt netwerktheorie governance professionele sportcompetities olympische spelen kritische theorie transactiekosten verandering milieu sportparticipatie human capital strategisch management
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Part 1 Institutions and Environments
2 Athletic fundraising and institutional development Friend or foe?
3 Understanding sport participation - A cross level analysis from the perspectives of new institutionalism and Bourdieu
4 Network perspectives of sport organizations
5 The political economy of managing outdoor sport environments
6 The institutional dimension of the sports economy in transition countries
Part 2 Professional Leagues
7 The competitive balance within and between European football countries
8 Beyond competitive balance
9 Transactions cost variation and vertical integration Major League Baseball's minor league affiliates
10 Organization specific training and player salaries Evidence from the National Basketball Association
Part 3 Event and Voluntary Organizations
11 The governance of the International Olympic Committee
12 Structural factors impacting the volunteer-professional staff relationship in large-scale sporting events
13 A typology of sport sponsorship activity
14 Understanding Control in Voluntary Sport Organizations
15 Sports clubs - Computer usage - Emotions
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan