OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 39 van 1.709 resultaten
preview
Marketing
9 maart 2017
Adriaan Oomen
3-5 minuten leestijd
Wat maakt bepaalde merken bijzonder, en hoe komt het dat ze boven andere merken uitsteken? Dat is het Bovenscheidend Vermogen. Adriaan Oomen schreef er een boek over. Een preview.
preview
Marketing
7 maart 2017
Jan Denys
3-4 minuten leestijd
Employer branding is heden ten dage een hot topic in het internationale en nationale bedrijfsleven. Het besef dat een sterke employer brand heel belangrijk is voor het rekruteren en behouden van de juiste mensen met het nodige engagement is zeker de voorbije jaren sterk toegenomen.
column
Algemeen management
6 maart 2017
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
Vorig jaar stond het best verkochte managementboek, Waar een wiel is, is een weg van Jaap Bressers, niet in de longlist waaruit het Managementboek van het Jaar wordt gekozen. Dit jaar wel: Maak ze gek! van Aartjan van Erkel, maar een managementboek kun je deze ‘checklist online marketing’ natuurlijk niet noemen. De eerste ‘echte’ managementboeken die ook in de longlist staan, vinden we op plek acht en negen. Achtereenvolgens zijn dat Kiezen voor winst van Stefan Stremersch en Agile Managen van Mike Hoogveld. Wat mij betreft twee kanshebbers, want ‘agile’ was toch wel het thema van 2016, en kiezen voor winst, ja, wie doet dat niet?
recensie
Marketing
6 maart 2017
Ineke Smits
2-3 minuten leestijd
Jos Burgers heeft wat mij betreft de gave om tijdens zijn presentaties en in zijn boeken de vaak complexe of lastige situaties en uitdagingen als ondernemer te vereenvoudigen, dus ben ik erg benieuwd naar zijn nieuwe boek Eén fan per dag.
preview
Marketing
6 maart 2017
Jennifer Kok
3-5 minuten leestijd
Affiliate marketing lijkt het minst populaire onlinemarketingkanaal binnen de online marketingmix. Het kanaal waar het minste kennis over gedeeld wordt, waar je het minste over leest of hoort. Met Meer klanten met affiliate marketing in 60 minuten verandert dat. Een preview.
recensie
Marketing
2 maart 2017
Fred Rutgers
3-4 minuten leestijd
Big Data Marketing, Snel – Simpel – Succesvol geschreven door Paul Postma was weer een boek om naar uit te kijken. Paul Postma is één van Nederlands Marketing Iconen. Werk je in de marketing, dan ken je meestal Postma ook wel.
recensie
Marketing
2 maart 2017
Rein Hof
2-3 minuten leestijd
Eind 2016 werden er een flink aantal nieuwe boeken gepubliceerd, ook op gebied van marketing. Op zich logisch, want de maand december leent zich prima voor het weggeven van cadeautjes en een boek is een mooi geschenk. Zolang dit boek ook ergens toe doet en een bijdrage biedt.
recensie
Marketing
1 maart 2017
Erik van Vonderen
1-2 minuten leestijd
De subtitel van het boek nodigt gelijk uit om het boek Klantsignaalmanagement van Zanna van der Aa te lezen. Draait marketing immers niet om klantbeleving en klanttevredenheid?
preview
Marketing
1 maart 2017
Carole Lamarque
3-4 minuten leestijd
Influencer marketing is trending. Dat kun je zelfs letterlijk nemen. In Google Trends krijgt het begrip het label ‘Breakout’, wat betekent dat de wereldwijde interesse in influencer marketing de afgelopen tijd met meer dan 5000% is gestegen.
recensie
Marketing
28 februari 2017
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Contentmarketing, geschreven door Bart Lombaerts, Wouter Temmerman, Koen Denolf en Michel Libens mag je bijna wel een studieboek noemen. De auteurs hebben het boek geschreven voor de Vlaamse markt, en dat merk je soms wel aan de schrijfstijl, maar daarom is het niet minder interessant voor Nederlandse lezers.
nieuws
Algemeen management
28 februari 2017
Pierre Spaninks
1-2 minuten leestijd
Marketeers zijn vooral bezig met de marketing van het bedrijf en van de producten en diensten van dat bedrijf. Aan de organisatie van de marketingfunctie en van de marketingcompetenties besteden ze veel minder aandacht.
recensie
Marketing
28 februari 2017
Erik van Vonderen
1-2 minuten leestijd
Paul Postma slaagt er maar ten dele in over te brengen hoe marketeers met behulp van Big Data, organisaties verder kunnen brengen. Praktische boeken over Big Data zijn al eerder geschreven, zoals het standaardwerk van Lisa Arthur of de boeken van Steve Lohr en Peter Verhoef.
recensie
Marketing
27 februari 2017
Aukje Adams
3-4 minuten leestijd
Bijna alle boeken van Jos Burgers zijn bestsellers, zeer lezenswaardig en amusant. De meeste boeken, zoals Gek op gaten, Geef nooit korting, en De wet van snuf gaan over klantgerichtheid en klanttevredenheid.
recensie
Marketing
27 februari 2017
Pierre Pieterse
4-6 minuten leestijd
Allereerst: ik ben al jaren groot Jos Burgers-fan. Ik hou van zijn verhalen, zijn humor en bovenal vind ik het geweldig hoe Jos zijn boodschappen consistent houdt met zijn gedrag: Burgers gedraagt zich precies zoals hij zelf predikt.
preview
Marketing
22 februari 2017
Orly Polak
3-4 minuten leestijd
Iedereen in sales weet dat als je je goed voorbereid op een klantgesprek, je kansen op succes verdubbelen. Echter, menig salespersoon springt voor dag en dauw de auto in om zich rot te scheuren tussen allerlei afspraken en kantoormeetings.
recensie
Marketing
15 februari 2017
Feike Cats
1-2 minuten leestijd
Als één van je favoriete schrijvers een nieuw boek uitgeeft dan ben je blij als je er aan mag beginnen. Je wil het eigenlijk zo snel mogelijk uitlezen, maar tegelijkertijd baal je er van als het uit is. En dat laatste is een goed teken. Je had namelijk nog veel meer willen lezen.
preview
Marketing
13 februari 2017
Jos Burgers
3-4 minuten leestijd
Zijn er al niet genoeg boeken geschreven over klantgerichtheid? Auteur Jos Burgers legt in deze preview uit wat zijn nieuwste boek Eén fan per dag toevoegt aan wat we al weten.
recensie
Marketing
10 februari 2017
Jolanda Santbergen
2-3 minuten leestijd
Hoe zet je een professionele zoekmachine advertentiecampagne op? Oftewel een SEA-campagne? Met Handboek SEA van Marc de Groot leer je hoe je dat zelf kan doen.
recensie
Marketing
9 februari 2017
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Big data is één van de grootste buzzwords van de laatste jaren. Het belooft gouden bergen, maar wat is big data nu precies en wat kun je er mee? Het boek Big Data Marketing licht een tipje van de sluier op en laat zien hoe je big data kunt toepassen binnen de commerciële processen van een bedrijf.
nieuws
Marketing
6 februari 2017
Karin de Zwaan
Hoe geef je 150 presentaties per jaar en blijf je, zoals je zelf uitdraagt, de verwachting overtreffen? Jos Burgers is energiek en dat hoor je als hij praat. Naar aanleiding van het verschijnen van Eén fan per dag is Burgers is te gast in de podcast De Bastiaan de Jong Show.